ВИВЧЕННЯ ЗЕМЕЛЬНОГО ПРАВА В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Автори: Божок В.В., Губар В.С. студенти 2-го курсу, 3-ї групи, ф-ту МПВ

Карантин поставив життя в країні на паузу, адже  більша частина населення змушена перебувати у своїх домівках. Але це жодним чином не зупинило навчальний процес в закладах освіти, бо, на щастя, у наш час людство має ресурси для вирішення даної проблеми, розвиваючи технології дистанційного навчання. Саме воно і стало виходом із форс-мажорної ситуації.

Дистанційне навчання для студентів не дуже відрізняється від звичайного: викладачі надсилають завдання для опрацювання, встановлюють крайній термін здачі, а студент, за допомогою месенджера або електронної пошти, надсилає виконану роботу на перевірку викладачу, є також завдання, які необхідно виконувати в онлайн режимі, за посиланням надісланим викладачем.

Загалом, українські заклади вищої освіти проводять заняття за розкладом та консультації проводяться у режимі відеоконференції з використанням зовнішніх платформ: Zoom, GoogleClassroom,Meet  тощо. Для проведення відеоконференцій кожен викладач самостійно створює віртуальну кімнату (клас) на відповідній платформі та запрошує студентів для участі. Окрім цього, українські студенти використовують можливості доступу до освітніх платформ та сервісів з усього світу. Вивчаючи практику зарубіжних освітніх закладів, можна зазначити, що університети в більшості країн світу, враховуючи тенденцію зростання пандемії, поступово переходять на навчання онлайн. Так, значна частина Європи, Велика Британія та частина Азії вже запровадили для своїх учбових закладів освітні онлайн платформи та займаються дистанційно. Більшість вищих навчальних закладів не були готові до такого стрімкого розгортання подій. Проте Національний університет «Одеська юридична академія» вже з перших днів карантину запровадив дистанційне навчання.

Чесно кажучи, нам, як студентам, було важкувато звикнути до нових умов навчання. Кожна дисципліна засвоюється  нелегко. Ми з радістю прийняли звістку про розміщення кафедрою «аграрного земельного та екологічного права» на своєму сайті http://agroecozem.onua.edu.ua/ матеріалів, які були нам так необхідні для дистанційного навчання. Ми, з нашими викладачами, достатньо швидко освоїли проведення занять в інтерактивній формі. Домашня локація дозволила значно ретельніше готуватися до практичних занять та читати додаткову літературу.

Земельне право – це одна з дисциплін, що викладаються  кафедрою аграрного, земельного та екологічного права. Вивчення даного предмету є для нас дуже актуальним. Позаяк, на сьогоднішній день. ми живемо у періоді постійної реформації та політичних дискусій з приводу земельної реформи. Нещодавно Верховна Рада в другому читанні  ухвалила законопроєкт, який має відкрити в Україні ринок сільськогосподарської землі. Політики називають цю подію історичною, однак експерти вважають, що радіти зарано, оскільки ринок землі в Україні буде діяти зі значними обмеженнями. Також необхідно зауважити, що основний нормативно-правовий документ, який регулює земельні відносини та земельне право в цілому – Земельний кодекс України – постійно оновлюється державою.

Дійсно, нам, студентам, непросто швидко осягнути усі особливості земельного права навіть на дистанційному навчанні, ли ти знаходишся вдома, у комфортному середовищі, де ти зможеш вивчити все у помірному темпі. На факультеті міжнародно-правових відносин, студентами якого ми є, викладає доц. Годованюк А.Й., котрий підтримує та розуміє нас, застосовуючи прості, ефективні та зрозумілі нам методики викладання. Кожне практичне заняття закінчувалося коротким тестом з обговорюваної теми. Це дозволяло щоразу перевірити, чи добре засвоєний тобою матеріал заняття та отримати оцінку.  Враховуючи, що питання у тестах були побудовані не тільки на теоретичній основі, а й з використанням нормативно-правової бази, нам довелось глибше зануритись у світ юриспруденції.

Справді, дистанційне навчання, незважаючи на те, що ти знаходишся вдома, не є легким і вивчення таких дисциплін як земельне право здалось більш зрозумілішим, ніж багато інших.

Здобуття знань  в онлайн платформах має і свої плюси:

  1. Навчання будь-де та будь-коли. Онлайн – це зручно: все, що потрібно аби розпочати – бажання та доступ до інтернету.
  2. Доступність навчальних матеріалів. Студент отримує усі необхідні матеріали та має змогу повернутися до них у будь-який момент. Тож проблема нестачі чи відсутності підручників та методичних матеріалів зникає.
  3. Зворотній зв’язок. Студент завжди має онлайн зв’язок з викладачем, який контролює виконання завдань та допомагає у їх розв’язанні.
  4. Зручність для викладача. Викладачі, що займаються педагогічною діяльністю дистанційно, можуть приділяти увагу більшій кількості студентів і працювати більш ефективно, витрачаючи менше часу та зусиль.
  5. На радість батькам. Завдяки інтерактивним лекціям і семінарам та контролю зі сторони викладача – студент поринає в процес вивчення матеріалу дуже швидко та з великим інтересом.

Переваг онлайн-навчання можна привести багато: зростання інтересу студентів до нового цікавого методу навчання, економія ресурсів всіх учасників навчального процесу, автоматизація контролю виконання завдань тощо.

Науковий прогрес рухається із шаленою швидкістю, прогресивні країни світу поступово діджиталізуються, тому нам так само потрібно оновлюватися та рухатися вперед.

Виходячи із вище написаного, можна сказати,що вивчення земельного права на дистанційному навчанні є клопітливою працею як для студента,так і для викладача. Але якщо є взаємодія між ними – навчання стає набагато легшим!

.